Daily Archives: 1 czerwca 2020

Suplementy a zielony jęczmień – czy warto?

Suplementy diety mogą stanowić dobre uzupełnienie diety u osób odchudzających się. Są to doskonałe źródła witamin oraz minerałów, które pozytywnie wpływają na stan naszego organizmu. Jednymi z bardziej polecanych suplementów w ostatnim czasie są produkty na bazie zielonego jęczmienia. A czym właściwie jest zielony jęczmień i jakie właściwości posiada?

Odchudzanie i zdrowy tryb życia

Zielony jęczmień określany również mianem młodego jęczmienia posiada w sobie duże pokłady prozdrowotnych właściwości. Co ciekawe charakteryzuje się większą ilością witaminy C w porównaniu do soku pomarańczowego – dlatego świetnie spisze się w formie regularnie dawkowanego suplementu, szczególnie w okresie jesiennym czy zimowym. A dlaczego jest tak lubiany przez osoby odchudzające się? Popularność ta wynika z tego, że zielony jęczmień jest bogaty w błonnik pokarmowy. Korzystnie wpływa na nasz metabolizm, syci i ułatwia trawienie. Zaskakujące również może być to, że młody jęczmień może pochwalić się o wiele większą ilością beta-karotenu od samej marchewki.

Działanie przeciwzapalne, przeciwwirusowe oraz przeciwnowotworowe

Szerokie możliwości działania zielonego jęczmienia mogą wywołać niemałe zaskoczenie. Choć znany od dawna, dopiero niedawno zyskał uznanie wśród osób kupujących suplementy. To zawdzięcza przede wszystkim swej różnorodności oraz szerokim możliwościom prozdrowotnym. Jest pomocny w takich przypadkach jak: widoczne zmiany skórne, choroby sercowo-naczyniowe, cukrzyca, a nawet przy problemach z nieświeżym oddechem (aplikuje się go w postaci preparatu do odświeżania) czy płukania gardła. Im dłużej bada się możliwości zielonego jęczmienia, tym więcej nowych obszarów, na które ten może wpływać, jest odkrywanych.

Podstawowe właściwości jakie posiada zielony jęczmień:

  • z racji na dużą zawartość błonnika pokarmowego polecany jest przy odchudzaniu
  • pozytywnie wpływa na pracę jelit, polecany jest do stosowania cukrzykom oraz osobom z dolegliwościami związanymi ze skórą
  • powszechnie dostępny
  • wszechstronne możliwości zastosowania: od problemów naczyniowych i sercowych, po te związane z nieświeżym oddechem
  • bogaty w witaminy i składniki mineralne (witaminy z grupy B, witamina C, E, beta-karoten, żelazo, magnez, cynk i inne)
  • zawiera tak istotne dla ludzkiego organizmu aminokwasy, których organizm nie jest w stanie sam wyprodukować
  • dzięki błonnikowi pokarmowemu obniża również poziom cholesterolu we krwi.
Jedzenie zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com